dimecres, 1 d’abril del 2015

Pel nostre company, Stepan Kodeda




Avui us escrivim per donar-vos males notícies, el nostre amic i membre durant un temps del Farra-O, el jove Stepan Kodeda, també membre de l'equip nacional Txec que molts de vosaltres coneixieu, malauradament no ha pogut sobreviure a l'estat crític en què es trobava des del passat mes de gener, després de patir un greu accident.

Sentim molt la seva pèrdua, era massa jove.... i haver-ho de comunicar per aquesta via tant freda, però creiem que per tots aquells que com nosaltres varem tenir el plaer de compartir moments bonics i divertits amb ell, ho havieu de saber.

Us envio una abraçada, ens veiem pel bosc buscant fites.

Maria.
C.E.FARRA-O

dimecres, 18 de març del 2015

25 Anys d´orientació

17 de març del 1990. Dissabte . Un dia abans de la Marató de Barcelona, fem la nostra primera cursa d'orientació al Collserola, la cursa INEFC, prop del Turó de l’Espinagosa.

14 de març del 2015. Dissabte. Organització de la cinquena cursa escolar del Circuit Barcelona Orientació d'enguany, al barri de Sarrià. L'endemà, correm la  Marató de Barcelona.

1r mapa parc Güell 1990
1a activitat parc Güell 1990



















Com a la mítica pel·lícula del planeta dels simis, on en l'escena final Charlton Heston descobreix que torna a estar a casa i no a anys llum, 25 anys després torno a la casella de començament.

2a cursa WWOP 1990

Començament? Potser no, aquest viatge ha estat més molt més semblant a l’Odissea d'Ulisses que no pas al de Heston. A la recerca de l’Ítaca de l’orientació,  les experiències i moments, i les coses apreses han estat tantes, que resulten impossibles de condensar en unes quantes línies.
Assaig i error. Descobriment de la pràctica d’aquest esport amb molt poc text i moltes errades i anades i tornades al bosc. Establir les bases de com funciona, treballar aspectes tècnics i físics des de 0, aprendre dels que llavors en sabien, com en Jean Michel Roumenie i en Gilles Goret. Bregar en mil i un llocs, ficar-se en organitzacions superbes com els 5 i 12 Dies de Catalunya del 90 i 92, on aprenguérem de cop les complexitats del muntatge d’una megacursa internacional. Descobrir organitzacions i terrenys sorprenents a l’estat espanyol. Col·laborar amb en Carles Lladó a la FCOC  i crear l’Escola Catalana de Curses d’Orientació, el departaments de Federats, les bases dels primers Jocs Escolars, les curses escolars del Consell de l’Esport Escolar de Barcelona, o els primers Campionats de Catalunya. Les primeres curses fora , els Campionats de França, o els increïbles 5 Dies de Suècia, l’O-Ringen, on més tard participarem molts anys més.
I portar les regnes de la Federació, i del club COC, i dissenyar llibres didàctics i de perfeccionament sobre aquest esport, o històrics, i desenes d’articles a l'extint Catalunya Orientació o Cuadernos Técnicos de Orientación ; col.laborar en la creació de la FEDO, portar l’Escuela de Técnicos de Orientación estatal, creant plans d’estudi, fent desenes de cursos de formació, i la tasca de Controlador ... Nacional, Internacional IOF, controlant proves estatals i Campionats d’Espanya, proves internacionals WRE, col·laborant en els World Masters de Múrcia, els Junior World Championships, els EYOCs a Navaleno o els Campionats del Món Universitaris a Alacant, i arribant fins els Campionats de França a Font Romeu o els Campionats del Món a Txèquia. Els Trofeos « Centollos » del meu estimat Farra-O. I els 18 anys de córrer en HE, fins els 40 anys, i tot tipus de curses de modalitat de peu, a dia d’avui 1440. I molts i molts i molts amics i coneguts, arreu del món, alguns d’ells ja no entre nosaltres, i als que porto al cor cada vegada que tinc un mapa a la mà.

Farra O - 2002
FarraO 2002

I les nines dels meus ulls, allò del que tinc un record especial i que donen llum a totes les hores dedicades. Els 5 i 12 Dies amb en Jean Michel, els 5 Dies de Paléncia del 2009 on, juntament al club ORCA, pogué posar tota la meva experiència per aquesta primera vegada a Espanya que fou realment extraordinària i que es repetí el passat estiu. El Trofeo Acacyr, que creàrem en el poble del meu pare fa 11 anys, amb 2 lligues nacionals i 2 WRE inclosos, i amb un tarannà especial i únic ; les curses del CEEB, camí de 18 anys (78ena la del 25è aniversari a Sarrià), organitzades perquè els nens de Barcelona, i des de fa dos anys els adults, gràcies a la bona feina del Senglar-O, gaudeixin de l’orientació. Els cursos d'iniciació Tira’t de Cap, a la Molina, segurament la meva segona casa a Catalunya, amb tants caps de setmana ensenyant orientació a joves, parelles o famílies. I els Orientabonitos amb en Per Emion, amb inabastables moments, i llocs, i dies especials.

Orientabonito 2006
Orienta bonito 2006

I els mapes, les cireres del pastís. La base de l’orientació. Des dels primers dies vaig tenir clar que eren l’alfa i l’omega per practicar i estendre aquest esport, i tot i no ser cartògraf, ja vaig fer el primer a penes quatre mesos després d’haver començat. Els primers amb retoladors, els següents amb plantilles, fins arribar a les diferents versions de l’OCAD. Alguns mapes de bosc petits i de parcs, autèntics precursors dels mapes ISSOM Sprint de principis del 2000, i que he multiplicat com a bolets a Barcelona i altres poblacions, inclosos algunes a Andalusia, Suècia i, com a divertiment, al Machu Picchu i el planeta Mars. En total 90 mapes, amb 4 més en procés d'elaboració.
Temps pioners, i temps romàntics. Sempre temps infinit dedicat « por amor al arte ». Els temps actuals són diferents, i ja no hi ha lloc per l’orientació romàntica. Per això és millor deixar pas, i jubilar-se dedicant el temps a projectes personals que no deguin res a ningú ni que depenguin d’interessos econòmics, ideològics o personals. Aquestes darreres línies resumeixen els moments obscurs, que desgraciadament també he tingut en aquest 25 anys, però que comparats amb els bons, ni tan sols mereixen una paraula més.
Tornem al punt de partida, però més savis, menys físics i més feliços, sempre a la recerca del sant Grial de l’orientació, la cursa perfecta, sense cap segon de dubte o error. Capaços de crear orientació, sense necessitat de temps, lloc, pòdiums, targetes de control o fites sobre el terreny. I disposats a continuar compartint aquest esports amb tots, amunt i avall.
Kavafis va expressar de forma perfecta el que significa aquest viatge a l’Ítaca orientadora. Ens veiem al bosc, al barri, al parc o a Mars!!!


Lesionat el 1994, però enregistrant el recorregut














Ferran Santoyo Medina








Quan surts per fer el viatge cap a Ítaca,
has de pregar que el camí sigui llarg,
ple d'aventures, ple de coneixences.
Els Lestrígons i els Cíclops,
l'aïrat Posidó, no te n'esfereeixis:
són coses que en el teu camí no trobaràs,
no, mai, si el pensament se't manté alt, si una
emoció escollida
et toca l'esperit i el cos alhora.
Els Lestrígons i els Cíclops,
el feroç Posidó, mai no serà que els topis
si no els portes amb tu dins la teva ànima,
si no és la teva ànima que els dreça davant teu.

Has de pregar que el camí sigui llarg.
Que siguin moltes les matinades d'estiu
que, amb quina delectança, amb quina joia!
entraràs en un port que els teus ulls ignoraven;
que et puguis aturar en mercats fenicis
i comprar-hi les bones coses que s'hi exhibeixen,
corals i nacres, mabres i banussos
i delicats perfums de tota mena:
tanta abundor com puguis de perfums delicats;
que vagis a ciutats d'Egipte, a moltes,
per aprendre i aprendre dels que saben.

Sempre tingues al cor la idea d'Ítaca.
Has d'arribar-hi, és el teu destí.
Però no forcis gens la travessia.
És preferible que duri molts anys
i que ja siguis vell quan fondegis a l'illa,
ric de tot el que hauràs guanyat fent el camí,
sense esperar que t'hagi de dar riqueses Ítaca.

Ítaca t'ha donat el bell viatge.
Sense ella no hauries pas sortit cap a fer-lo.
Res més no té que et pugui ja donar.

I si la trobes pobra, no és que Ítaca t'hagi enganyat.
Savi com bé t'has fet, amb tanta experiència,
ja hauràs pogut comprendre què volen dir les Ítaques.


Viatge a Ítaca, Konstantin Kavafis, 1911. Traducció de Carles Riba

diumenge, 1 de març del 2015

Cap de setmana al gust de tothom

28 i 29 de febrer, 1 de març... que faig? Rogaine, AOM.... doncs vam decidir fer de tot!


AOM 2015 - Andalucía OMeeting

En total han sido 892 orientadores venidos desde 25 países,  de los cuales  620 eran españoles, y de ellos 317 andaluces..... 6 Farres-O

Podeu trobar més informació sobre els participants i la cursa i dels resultats

Fotos i més fotos de Juan David: clubsurco.wordpress.com.


 
IV edició del Rogaine d’Osona - 1 de març 

I és clar havíem d'estar a tot arreu, i uns quants farres més cap a Sant Bartomeu del Grau i a córrer!



Més informació i resultats. I Fotos

dissabte, 28 de febrer del 2015

VOLS FER-TE SOCI/SÒCIA DEL FARRA-O?

T'APUNTES AL FARRA-O??







AQUÍ trobaràs una mica més d'informació del funcionament del club.









diumenge, 22 de febrer del 2015

Congregació Farra-O 22/2

Diumenge de relleus als peus de Montserrat, 

Amb aquesta inspiració uns quants Farres s'han il·luminat i han participat aquest diumenge de la 27a Cursa de l'Anoia organitzada pel COC. 

Campionat de Catalunya de Relleus i Cursa popular i Escolar on el nostres participants O-Pus, han obtingut una merescudíssima 4a posició en DV, L'hOstia els ha trepitjat els talons a 7', i és clar tanta O-Ració i hem fet desviar l'últim equip de DV amb una mp, que s'ha vist acompanyat per l'equip O-Penitents d'HS. Això si, l'energia de Mismonjas les ha situat en 5a posició d'HV acompanyats en la categoria pels O-MyGod! que han sigut una mica més reflexius en les seves decisions sobre el mapa i s'han colat a la 18a posició.

El Sant Pare Viles, Sor Dòria, Sor Emma, Sor Rodríguez i el germans Astier i Feliu han gaudit del verd mapa participant a la cursa popular, i la nostra protectora del confessionari, la senyoreta Feliu ha fet un meritori segon lloc en Iniciació Nens.




Això si, ho hem passat pipa, hem fet una simbiosi total amb l'entorn fent que el Farra-O fos un merescudíssim guanyador de la Primera posició del concurs de disfresses!!! 

Felicitats a tots els Farres-O per participar i passar-ho bé

Més informació i resultats. Fotos

diumenge, 15 de febrer del 2015

Nova Diada Farra-O

Un entrenillo per preparar mapa, i  és clar premi refinat de tast de beguda Farra-O, hem d'anar preparant l'avituallament de les properes curses...

Llàstima que no tenim proves de la primera etapa rodant!

dimecres, 11 de febrer del 2015

Nocturna Farra-O

El Farra-O és el Farra-O i malgrat coincidir amb el Barça i amb una temperatura força adversa, més de 50 corredors van participar de la Nocturna de la Farra Dura. Felicitats intrèpids!

Dos circuits ràpids, no gaire tècnics que els participants van gaudir, tot i els grans reptes com trobar la fita  al balcó de la casa d'un Farra-O

Gràcies a tots per venir.


I els resultats....


Info de l'entrenament

divendres, 6 de febrer del 2015

ENTRENAMENT: NOCTURNA DE LA "FARRA-DURA"


Ja està aquí la 2a Nocturna de la Farra-dura!!! Aquesta vegada es farà a Premià de Mar el pròxim 11 de febrer a les 19.30 hores. 


Zona d'arribada i sortida al parc del Palmar. Bon accés amb transport públic (està molt a prop de l'estació de tren de la RENFE) i fàcil aparcament (al costat de la zona de pàrquing gratuït de l'escola la Salle). http://goo.gl/maps/F9GrF 


Mapa 90% urbà amb trams de platja. Escala 1:10.000 

Cartografia rogaine generalista, adaptada al territori: Premià de Mar és el poble més urbanitzat del Maresme. 

Imatge inserida 1 


Dos circuits ràpids i poc difícils. Tram de memòria a la zona de platja.


Circuit llarg: 


6,7 km i 19 controls 


Circuit curt (iniciació): 


4,2 km i 12 controls 



IMPORTANT; TRÀNSIT OBERT. TINGUEU CURA AMB ELS COTXES QUE PUGUIN CIRCULAR PEL POBLE!!! 


Horaris: 


19:00 h - 19:30 h Recepció 


19:30 h - 20:00 h Sortides en grups de 3 a 5 cada 3' 


22:00 h Tancament de meta. 


Hi haurà avituallament farrero al final de la cursa. 


Inscripcions fins el dilluns dis 9 de febrer a les 22:00 hores, Preu 4€ a pagar el mateix dia. 


Per inscriure-us envieu un correu a l´adreça komandocerveza@gmail.com amb el vostre nom i cognom i el circuit que voleu fer. 


El mateix dia 9 es poden fer inscripcions, però no us podem garantir mapa. 



Ens veiem el dia 11. Que el fred i el Barça no us desanimin... 



dimarts, 3 de febrer del 2015

1a Cursa de Copa Catalana: FARRES a Tiana!!

Inici de temporada amb bones sensacions i bonics retrobaments farres, això ja comença!

El passat diumenge 1 de febrer, el BO ens va organitzar a Tiana la primera cursa de copa catalana de la temporada 2015. 

El terreny que ens hi vam trobar és molt semblant al del nostre mapa de Vilassar de Dalt (evidentment, per la proximitat de la zona). Segons la Maria, el mapa està molt ben fet, ajustat a la realitat, tant en corba de nivell, com en vegetació. Els traçats, tot i ser exigents físicament, ens fan fer gaudir d'allò més: canvis de direcció, moltes fites juntes i força tècniques, tot plegat divertit i ràpid.

Pel què fa al centre de competició, es notava que era inici de temporada, ja que hi va haver molt bon ambient, el solet, la terrasseta del bar... i les birres!!! (que hi van ajudar, no ho negarem).

Després d'una entrega de premis (eterna, perquè també es van donar els premis de la temporada 2014), tots vam marxar amb la tonteria de la birra i dels Relleus al cap.

Felicitats als farres que van fer podi:

- Berta i Lola Mayolas, per la seva bona participació en Ini-Nens
- Miquel Rodriguez, pel teu 1r lloc en H21A 
- Toni Muni, pel teu 3er lloc en H35
- Sr.Komando, pel teu 2n lloc en H21B. 

Del club en vam ser una bona colla, dóna gust veure tanta samarreta FARRA pel bosc!!!

Cal afegir que ens n'alegrem molt que finalment el club Badalona Orientació no es dissolgui, sinó que ens segueixi fent gaudir al bosc com el passat diumenge!! Gràcies BO, sou molt BOns!!!

Aquí podeu veure Resultats i Fotos.

Pròxima fita, festa de disfresses al Campionat de Catalunya de RELLEUS del proper dia 22 de febrer (organitzat pel COC)!